2016. április 5., kedd

Megmutatni az, aki vagyok

Egy modellnek minden képen tökéletesnek kell lenni és a valóságban is, retusálás nélkül. Ma ma már az automata fényképezőgépek világában lényegesen egyszerűbb élességet és fényt állítani, ám a profi fotós titka nem csak ebben áll: a modellek fotósai attól lesznek különlegesek, hogy képesek egyetlen mozdulatban megörökíteni akár egy egész életet. Figyelnek, megfigyelnek, instruálnak azután kezdenek kattintani. A végeredmény pedig lélegzetelállító: a fotókon magamat látom viszont, mégis egy új , ismeretlen aspektusból.
Szeretem a fotózást. Megmutatják, mindenkinek, azt , aki én vagyok. Főként saját magamnak is.

Egy teljes nap egyetlen pillanatért
Egy fotózás nem abból áll, hogy jön, a fotós csinál 2-3 képet és kész is mehet a Vogue címlapjára. Egy rendes fotózás minimum 6-8 óra. Mit csinálunk ennyi ideig? A sminkes kb. 1-2 órán át csinálja a sminket a fodrász is legalább ennyi időt tölt a hajformázásával, jobbik esetben a két művész egyszerre képes alkotni. Utána kezdődik a pózolás. Annak érdekében, hogy meglegyen a tökéletes mozdulat és a képen minden passzoljon, ahhoz idő kell. A fotósnak ügyelnie kell arra, hogy megfelelő szögből fényképezzen és a fények is pont oda világítsanak, ahová szükséges. Egy modellnek egy fotózás után biztosan van izomláza, hogy miért? Mert akár órákon át, sok esetben magas sarkúban kell belemerevedni egyetlen pozícióba.

Ami ellazít
Mindenkinek más tippje van arra, hogy hogyan lehet a képeken a legjobbat kihozni magunkból. Van, aki arra esküszik, ha elviszi a barátnőjét, hogy megnevettesse vagy a barátját, hogy igazán érzékien tudjon a kamerába nézni.  Az én tippem a zene. Nem csoda, hiszen táncos vagyok: egy dallam azonnal életre kelti a testemet és a lelkemet is, ez pedig visszaköszön a fényképeken. A zene minden hangulatot ki tud hozni belőlem, ha vidám szeretnék, lenni, ha szomorú. A másik fegyverem a tükör, akár egy baletteremben, itt is ellenőrizhetem, mik állnak jól, vagy a karom és a lábam szögei megegyeznek -e. Ez sokat  segít a fotósnak. 
Imádom a hangulatot, imádom, hogy új embereket ismerhetek meg,de a legjobb az egészben az, hogy a segítségükkel rengeteget tanulhatok a világról. És önmagamról.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése